FAQs
Ambulante begeleiding is bedoeld voor iedereen die ondersteuning nodig heeft om te participeren in de samenleving en om zelfredzaam te blijven. Ambulant betekent dat wij naar de cliënt toegaan om te helpen. Dat is meestal thuis, maar dat kan bijvoorbeeld ook op school zijn of ergens anders. We maken van tevoren afspraken over wanneer en hoe vaak de hulpverlener komt.
Ambulante begeleiding vanuit de WMO regelt u via de gemeente. Om te beoordelen of u in aanmerking komt voor zorg vanuit de WMO zal de gemeente uw persoonlijke situatie bekijken. Dit gebeurt meestal in de vorm van een keukentafelgesprek. Hierin wordt aan de hand van een gesprek beoordeeld of u begeleiding nodig heeft of niet. Wanneer de gemeente oordeelt dat u begeleiding nodig heeft, krijgt u een WMO indicatie.
Elke verwijzer kan een cliënt bij ons aanmelden. Een verwijzer is iemand die als professional in de zorg werkt. Zoals een huisarts, wijkcoach of een cliëntondersteuner.
Voor sommige vormen van zorg is er sprake van een eigen bijdrage conform de regels van het CAK. Tijdens een kennismakingsgesprek kunnen wij u informeren over de mogelijke eigen bijdrage.
De bedrijfsvoering van EZO Zorg en Welzijn is in overeenstemming met de AVG. Dit is de Europese privacywet waar iedere organisatie zich sinds 25 mei 2018 aan moet houden. Volgens de Europese Commissie “zijn persoonsgegevens alle gegevens die betrekking hebben op een individu, ongeacht of het gaat om zijn privé-, beroeps- of openbare leven. Het kan gaan om een naam, een huisadres, een foto, een e-mailadres, bankgegevens, berichten op sociale netwerksites, medische informatie of het IP-adres van een computer.”
EZO Zorg en Welzijn neemt de volgende regels in acht bij het verwerken van uw (persoons)gegevens:
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.